Facebook fansider bruges af private såvel som virksomheder til promovering af en sag, person, produkt eller virksomhed. En vigtig ingrediens i opskriften på en succesfuld markedsføringsstrategi er ofte integration med de Sociale Medier. Og her er Facebook det mest oplagte valg i Danmark. Facebook fansiden er et godt supplement til hjemmesiden, og giver en unik mulighed for at engagere kunderne på en social platform hvor de i forvejen bruger meget tid.
Får man brugerne til at synes godt om ens fanside, så udvider man samtidig markedsføringen til også at dække brugerens familie, venne- og omgangskreds på Facebook. Der er således et stort potentiale for at "sprede budskabet".
Et stærkt markedsføringsredskab hvis det gøres rigtigt
Mange taler om den "virale effekt", hvor brugerne spontant deler dit indhold, og der skabes en "sneboldseffekt". Det er en styrkerne ved en Facebook fanside, men det skal gøres rigtigt. Brugerne stiller nemlig krav, og det er derfor ikke nok blot at have en fanside med produktomtaler eller tilbud. Du skal give dem indhold som de har lyst til at dele. Brug billeder og video så vidt muligt.
Direkte kundekontakt
Godt indhold alene er heller ikke nok, for man skal også være klar over fansiden er en platform hvor brugerne kan stille spørgsmål og give kritik. I skal med andre ord, være klar til en åben dialog med kunderne. Bed eks. om feedback. Fans føler sig mere knyttet til en virksomhed, hvis de bliver bedt om at give feedback. Det kan være feedback på et produkt, en tjeneste eller din hjemmeside.
Fansider handler om at få fans
Der bør udarbejdes en klar strategi for hvordan man får brugerne til at synes godt om ens fanside. Uden fans kan det let komme til at se ud som om der ikke er specielt mange som synes godt om virksomheden.
Konkurrencer på Facebook er ofte en god metode til at få mange fans.
Integration med din hjemmeside
Vi tilbyder en 2-vejs integration mellem din hjemmeside og Facebook, hvor vi dels kan implementere Facebook elementer som "Synes godt om" og kommentarer, og samtidig forbinde din hjemmeside med din Facebook fanside.
I praksis betyder det, at du eks. kan vise artikler, nyheder, dele af, eller hele dit website på din Facebook fanside. Og det hele fungerer 100% automatisk.